Allmänna och särskilda villkor

1. Avbokningsvillkor
– Vid avbokning fram till och med 8 dagar före avresa debiteras ingen kostnad
– Via avbokning från 7 dagar till 48 timmar före avresa debiteras 50% av resans totala pris
– Vid avbokning inom 48 timmar före avresa debiteras 100% av resans totala pris

Är du avtalskund hos oss? Se avtalet för gällande avbokningsvillkor!

2. Utökning av resans längd
Vid extra väntetid, försening eller utökning av resans längd som överskrider bekräftad resa så debiteras mellan 350:- och 560:- per påbörjad extra timma, beroende på resans karaktär. 

3. Nedsmutsning
Vid onormal nedsmutsning av fordon förorsakat av resenär debiteras 500:- per timmas städning som krävs för att återställa bussen i normalt skick.

4. Vandalisering
Vid skadegörelse debiteras 100% av de totala omkostnaderna för åtgärdandet.

5. Bagage
Resenären ansvarar för sina tillhörigheter, liksom transport av sitt bagage till och från bussen. Det kan vara svårt att återfå kvarglömda effekter. Upphittat gods lagras i 3 månader. Skrymmande bagage, rollator, rullstol etc kräver särskilt godkännande. Bagage får endast lastas och lossas av vår chaufför/personal. Om resenären lastar eller lossar sitt eller någon annans bagage själv och en skada skulle uppstå så är denne ansvarig att ersätta kostnad för förlust/skada och andra eventuella merkostnader.

6. Mat och dryck
Det ät tillåtet att äta och dricka på våra bussar. Dock är det inte tillåtet med exempelvis rödvin, rödbetssallad eller blåbärssoppa, då det kan skapa svåra fläckar på våra säten. Alkohol är tillåtet att dricka på våra bussar under städade former. ​​​​​​​

Integritetspolicy

När du bokar en resa med oss behöver vi behandla dina personuppgifter. Du som kund kan känna dig trygg med att vi hanterar dina uppgifter på ett säkert och lagenligt sätt. Läs vår integritetspolicy nedan:

  • Vilka uppgifter sparar vi?
    Vi sparar ditt namn, fakturaadress, e-post och telefonnummer. Vi inhämtar dessa uppgifter direkt från kunden och aldrig från tredje part.
  • Varför sparas uppgifterna?
    Vi behöver denna information för att kunna genomföra en beställning, ha kontakt med dig som kund och resenärer, skicka faktura, teckna eventuellt avtal och skicka prisuppgift.
  • Hur länge sparas uppgifterna?
    Vi sparar dina uppgifter som arkiveras efter 2 år och då blir krypterade.
  • Vem kommer åt uppgifterna?
    Endast behörig personal som arbetar administrativt kommer åt dina personuppgifter. Uppgifterna hanteras endast av de som har användning av dem i sitt arbete, såsom bokningspersonal och ekonomiansvarig. Dina uppgifter delas med eventuella underleverantörer och de företag som hjälper oss med IT-tjänster och betallösningar, de delas aldrig med obehöriga personer.
  • Hur skyddas uppgifterna?
    Vi använder oss av IT-system och antivirusprogram som skyddar sekretess. Endast behörig personal med inloggning kommer åt systemen där dina uppgifter finns. Datorerna låses automatiskt efter 10 minuters inaktivitet.